Pedagog szkolny to osoba, która w szkole uzupełnia, pogłębia i rozszerza działalność wychowawczą prowadzoną przez nauczycieli.
Pedagog szkolny: mgr Magdalena Łabuda
ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO, GDY:
- Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny
- Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
- Masz problemy rodzinne
- Znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej
- Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
- Chciałbyś pomóc innym, lecz nie wiesz, w jaki sposób
- Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić
- Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić
ZADANIA PEDAGOGA SZKOLNEGO
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły.
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły.
- Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci
i młodzieży - minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym
i pozaszkolnym uczniów - inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji uzdolnień uczniów
- wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów oraz udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci objętych kształceniem specjalnym
- udzielanie uczniom, rodzicom, nauczycielom porad i konsultacji
*Obowiązującą zasadą jest poufność i dyskrecja z wyjątkiem sytuacji zagrożenia czyjegoś zdrowia lub życia.